Od paru lat możemy zaobserwować widoczny wzrost zainteresowania grami komputerowymi, strategiami, strzelankami i produkcjami typowo RPG online, może to być skutkiem zwiększeniem liczby abonamentów Internetu lub zalaniem rynku ogromną liczbą produkcji z Korei Południowej i Chin. Wykres informujący o przełożeniu się liczby graczy na zyski jest imponujący, zarobki producentów i wydawców są kolosalne. Gry online od paru lat zostały popularne w Europie, niemniej jednak w tym momencie ogarnęły swym zasięgiem wszelkie państwa.
Od paru lat możemy zauważyć oznacza wzrost zainteresowania grami MMORPG, ma możliwość to byś spowodowane zwiększeniem liczby abonamentów Internetu albo zalaniem rynku ogromną liczbą produkcji z Korei Południowej i Chin. Wykres informujący o przełożeniu się liczby graczy na zyski jest imponujący, zarobki producentów i wydawców są kolosalne. Gry online od paru lat zostały popularne w Europie, ale właśnie ogarnęły swym zasięgiem wszelkie państwa.
Początki gier MMORPG sięgają roku 2001, wtedy to powstała pierwsza, innowacyjna produkcja firmy Blizzard North dysponująca connect serwerem. Gracze mogli wspólnie walczyć na jednej mapie, kooperować ze sobą (rozmowa, wymiana przedmiotami) a głównie widzieć obecność kilku postaci w zasięgu wzroku, wielki przełom, kiedy to w grach RPG poza nas nie było żywego ducha.
Z całą pewnością Stany Zjednoczone maja duży wkład w gry MMORPG, to obecnie podstawowy producent firma Blizzard wydaje od ponad 16 lat tytuły podbijające listy bestsellerów, mowa o Diablo , a ponadto World of Warcraft.
Nasz zachodni sąsiad, Niemcy również próbuje swych sił na rynku gier, z marnym efektem – tam głównie na czołowych pozycjach stoją gry strategiczne i strzelanki. Wydawnictwa GameForge , a dodatkowo BigPoint korzystają z kupionych tytułów pochodzenia Koreańskiego albo Chińskiego. Warto pamiętać że w Polsce też powstają mało znane gry MMORPG, najnowszym projektem jest Gloria Victis , a dodatkowo Stick World. Kto ażeby pomyślał że polscy koderzy oprogramowania będą w stanie wytworzyć gry online? A jednakże nic nie jest przesądzone. Poziomem znacznie odbiegamy za Stanami ale to nic złego, w każdym momencie są o krok do przodu przed wszystkimi. Trudno by kraj gdzie 90% społeczeństwa posiada dostęp do Internetu nie owocował w gry online. Przesycenie konsolami sprawiło że gry komputerowe odchodzą powoli w nie pamięć, miejmy nadzieje że xBOX 720 & PS 4 spełnią oczekiwania konsumentów, w innym wypadku wciąż będziemy skorzystać z platformy PC.